12 Aralık 2012 Çarşamba

420 Seri Nolu VUK Tebliği Elektrik ve Doğalgaz Şirketleri Bildirimi

420 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği Yayımlandı.

7 Aralık 2012 tarihli ve 28490 sayılı Resmi Gazete'de Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan dağıtım lisansı alan elektrik ve doğalgaz dağıtım şirketlerinden ve organize sanayi bölgesi (OSB) tüzel kişiliklerinden; elektrik ve doğalgaz abone bilgileri ile tüketim bilgilerinin alınması hakkında 420 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yayımlandı.

Söz konusu Tebliğe göre;

a) Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan, elektrik dağıtım lisansı almış tüm elektrik dağıtım şirketleri ile OSB tüzel kişilikleri,

b) Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan doğalgaz dağıtım lisansı almış şirketler,

Maliye Bakanlığınca belirlenen format ve standartlara uygun olarak;

  • 1 Ocak 2013 tarihi itibariyle işyeri elektrik ve doğalgaz tüketim bilgilerini, tüketim bilgilerinin okunduğu dönemi takip eden ayın 14 üncü günü saat 24.00'e kadar elektronik ortamda,
  • 1 Ocak 2013 tarihi itibariyle yeni tesis edilen, değişen veya kapanan aboneliklere ilişkin abone bilgilerini, abonelik işleminin tesis edilmesini takip eden ayın 14 üncü günü saat 24.00’e kadar elektronik ortamda

Maliye Bakanlığına (Gelir İdaresi Başkanlığı BTRANS aracılığıyla) göndermeleri gerekmektedir.

Diğer taraftan, 7 Aralık 2012 tarihinden sonra Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan, elektrik ve doğalgaz dağıtım lisansı alan şirketler ve OSB tüzel kişilikleri de bu kapsamda söz konusu bilgileri Maliye Bakanlığına göndermek zorundadırlar.

Kişi ve kuruluş bazında veya işlem türüne göre istenecek bilgilere ilişkin format ve standartlar Maliye Bakanlığınca (Gelir İdaresi Başkanlığı BTRANS aracılığıyla) duyurulacaktır.

Hiç yorum yok: