15 Şubat 2011 Salı

Soru Cevap: Kollektif Şirket Kuruluşu

SORU:
İki ortaklı bir kolektif şirket kurma amacıyla araştırma yapmaktayız. Ancak yaptığımız incelemelere göre kolektif şirket kuruluşunda şirket ismi olarak ortaklardan en az birinin isminin kullanılması gerektiği sonucuna ulaştık. Yani şirkete herhangi bir isim koyamıyoruz sanırım. Ayrıca isim olarak ortakların isimlerini kullanıyor olsak dahi faturada da şirket isminin tam olarak kullanılıyor olması gereklimi...


İkinci bir husus olarak, kuruluştan ve ticari tescilden önce iş yeri için alınacak makine, ekipman ve ofis malzemelerinin kuruluş sonrası vergiden düşülmesi mümkün mü ? Mümkünse nasıl bir yol izlenmesi gerekli.

Üçüncü husus olarak, yukarıda sorduğum soruların limited şirket açısından durumlarını belirtebilir misiniz ? Limited şirket için minimum sermaye miktarı var mıdır ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler. İyi çalışmalar.

E. AYDIN
Maden Yüksek Mühendisi

CEVAP:
Ercan bey

Sorularınızı aşağıdaki şekilde sırasıyla cevaplayalım.

1. Ortaklardan birinin ismi ünvanda geçmek zorunda.

2. Faturada Şirketin tam ünvanı yer almak zorunda. Ancak ayrıca markalarınızın amblem ve logolarını da koyabilirsiniz.

3. Sizlere tavsiyem vergi incelemelerinde sıkıntı yaşamamak adına kuruluştan sonra bir takım demirbaş alımı ve harcamaları yapmanız sizlerin lehine olacaktır. Ancak kuruluşla aynı içerisinde alınan demirbaşlar ve yapılan masraflar kaydedilebilir.

4. LTD ŞTİ’de sizin belirlediğiniz ve kullanımı uygun olan bir ünvanı tercih edebilirsiniz, ortaklardan birinin isminin unvanda kullanma zorunluluğu yoktur.

5. LTD ŞTİ minimum sermaye zorunluluğu 5000.-TL’dir.

iyi çalışmalar.

Saygılarımla

Cihat ERTÜRK
SM Mali Müşavir
http://www.cihaterturk.com/
T: 0212 502 44 45
F: 0212 502 91 57
G: 0533 631 86 60

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Herkese merhaba, ben şu anda Oklahoma ABD'de Patricia Sherman. Banka taslağımı temizlemek ve yeni bir iş kurmak için 185.000,00 ABD Doları borçlanma deneyimimi sizinle paylaşmak istiyorum. Her şey evimi kaybettiğimde başladı ve banka politikası nedeniyle eşyalarımı aldım ve bazı faturaları ve bazı kişisel ihtiyaçları karşıladım. Bu yüzden çok çaresiz kaldım ve her şekilde fon aramaya başladım. Neyse ki, bir arkadaşım, Linda bana bir kredi şirketi firmasından bahsetti, sahtekarlıktan ilgimi çekti, ancak durumumdan ilgilendim ve arkadaşımdan bu şirket hakkında tavsiye almaktan başka seçeneğim yoktu. onlarla iletişime geçmek, çevrimiçi borç verenlerle olan geçmiş tecrübemden dolayı benden gerçekten şüphe duyuyordu. '' Elegantloanfirm@hotmail.com Bu şirket bana ve meslektaşıma çok yardımcı oldu ve bugün, bu kredi şirketi sayesinde, iyi organize edilmiş iş ve sorumlulukların gururlu sahibi, bana geri gülümsedi. Bu nedenle, gerçekten kendi işinizi büyütmeniz veya başlatmanız gerekiyorsa veya gerçekten herhangi bir finansal sıkıntıda borç almanız gerekiyorsa, bugün işinizde bir finansal gelişme fırsatı bulmanızı öneririz. {E-posta:} Elegantloanfirm@hotmail.com ... kredi için çevrimiçi dolandırıcılık kurbanı değil. Teşekkür ederim.